Skor en masse

När jag ändå har tagit upp ämnet skor kan jag lika gärna fortsätta på den tråden, men istället för att visa konstiga skor så kan jag visa de skor jag gärna skulle vilja ha.

loubouFörst ut, ett par Louboutins. Inte plattformsskorna, utan vanliga, stiliga, svarta pumps. Dessa har visserligen paljetter, men de är underbart snygga. Finns på Net-a-porter för ynka $945.

cavalliEller varför inte ett par skira Roberto Cavallipumps? Hur vackra är inte dessa? Finns också på Net-a-porter, för $995.

sigersonDessa Sigerson Morrison är lite flickaktiga men behåller ändå en viss kvinnlighet genom den silvriga färgen. Jag skulle absolut kunna tänka mig att ha dessa till ett par svarta byxor. Net-a-porter, $495.

topshopsko

Dessa Samba Peep toe skor finns faktiskt på Topshop.com. Läckra som bara den, men jag är lite orolig för höjden på klacken. Topshop, £65.

stella1Jag var lite osäker på dessa Stella McCartney-skor när de först lanserades, men när jag var inne på NK i Stockholm stod dessa på en hylla och såg helt makalösa ut. Ja, jag vill ha ett par. Men jag skulle nog hellre kunna tänka mig ett par ankelskor med samma modell på klacken. Net-a-porter, $1145.

miumiuYtterligare ett par paljetterade pumps. Dessa är från Miu Miu och skulle funka till min rosa klänning. Men dessvärre är priset lite för högt för mig. Net-a-porter, $650.

phoenix

De här är däremot lite mer plånboksvänliga. Phoenix Premium Sandal Boot från Topshop. Men jag tycker bättre om de svarta. Topshop, £85.

asosshoe

Sist ut är ett par som jag absolut inte skulle vilja ha på mig, någonsin. Vad är det egentligen? En sko snedstreck bordsplupp? Jag förstår inte riktigt. Ful är den i alla fall. Asos.com, £130.

