Matthew Williamsons färgstarka vision till H&M

mw

Här väntar man inte på att nästa tåg ska gå, utan fixar ett eget tåg istället. H&M har redan skaffat en ny kollaboratör i form av Matthew Williamson, creative director för Pucci. Redan den 23 april kommer hans kollektion finnas i utvalda H&M-butiker, det är alltså ynka fem månader efter att Comme des Garçons kollektion släpptes. Det räcker alltså inte längre med vintersamarbeten, nu ska de även ha sommarkollektioner som bräcker de vanliga butikerna. Det ska bli kul att se vilka härliga kreationer han frambringar för H&Ms räkning. Fashionista tror inte att hans vision passar den typiska H&M-kunden, och säger att den nog skulle tilltala Targetkunderna mer. Men jag tror att H&Ms kunder kommer att tycka om det han producerar med tanke på att färg och mönster säljer stort på sommaren. Kanske skulle de fundera på att slå sig ihop med Erin Featherston för lite eteriska kreationer.

Annonser