The City

Fotomontage: MTVwhit1

Hela helgen gick åt till att titta på de sista avsnitten av MTVs ”The Hills” och dess avkomma ”The City”. Jag har en tendens att fastna framför datorn när jag hittar något jag tycker om. Jag har även fastnat för tjejernas stil. Visserligen är ”The Hills” en Kalifornienbaserad serie, men över åren har de medverkandes stil förbättrats avsevärt, och Whitney’s ”The City”, som utspelar sig i N.Y.C., ser till att förbättra stilen ytterligare. Jag undrar ibland hur de har råd att köpa så dyra kläder, för de är ju trots allt praktikanter och inte anställda. Och när Whitney flyttar till New York för att arbeta på Diane Von Furstenburg lyckas hon få tag i en lyxig lägenhet mitt på Manhattan efter ett par månader. Vem lyckas med det? Och ännu viktigare, hur hade hon råd? Antagligen har hon välbärgade föräldrar eller en skyhög månadslön. Oavsett vilket har hon ändå en stilkänsla som slår det mesta. Och hon kan bära vilka plagg som helst och se snygg ut i dem. Korta klänningar verkar vara hennes preferens, men även i jeans och t-shirt lyckas hon se stilig ut. I vilket fall som helst är jag besatt. Tacka MTV för att de visar avsnitten på nätet.

Tillägg: Jag har nu gjort lite mer efterforskningar och det visar sig att Whitney fick ungefär 380 000 kr per avsnitt av ”The Hills”, jag kan tänka mig att hon får lite mer nu när hon är stjärnan i ”The City”.

