Dr Jekyll och Mr Hyde

Häromveckan fick jag det senaste numret av amerikanska Vogue hemskickat. Trodde jag. För på omslaget stod det: Men’s Vogue. Konstigt, för jag prenumererar inte på den manliga varianten. Innan jag drog av plastomslaget mailade jag till Vogue för att fråga varför jag hade fått fel tidning. När jag väl bestämde mig för att dra bort plastomslaget såg jag att det inte alls var Men’s Vogue jag hade fått utan den vanliga Vogue. Oj. Det visar sig att det numret har Men’s Vogue på baksidan, upp och ned, ungefär som sportsidorna och ekonomisidorna i DN. Det beror tydligen på att den tidningen inte går så bra, och då har de slagit ihop två tidningar i en. Men vi kvinnor är väl inte målgruppen för den manliga tidningen? Eller kanske tror de att vi har en pojkvänner eller män som kan tänkas läsa den. Men dessvärre har min kille redan en prenumeration på en annan tidning, och jag tvivlar på att han orkar bemöda sig med att skaffa en till.

Foto: Hometown Hollywood
