Svart, svart, svart

Det hade lika gärna kunnat stå: trist, trist, trist. Visst är det fruktansvärt tråkigt att bära icke-färgen när vi är i aprilmånad? Visst, jag älskar att bära svart, för att det är så enkelt och för att jag passar i svart. Men vem gör inte det? Hos Jak&Jil och Altamira NYC syns nästan bara svart och grått och ibland lite blått. Väldigt få människor verkar vilja ta till färg i sina ensembles. Jag vill se de knalliga färgerna som visades under modeveckorna. Jag förstår att de vågade färgerna är höstens trend, men snart kommer Matthew Williamsons samarbete med H&M släppas och med det blir våren och sommaren färgstarka. Facehunter och The Sartorialist verkar i alla fall hålla med mig. Där visas en härlig blandning av galna, dova, normala och ljuva färger och såklart lite svart. Har jag börjat klä mig i färggranna kläder än? Nja, det närmaste jag kommer är med min scarf som är turkos.

Foto: style.com
