Vår- och sommarjackan

jackan2

Har haft svårt att bestämma mig för om jag ska följa trenden med kavaj eller köpa en enkel sommarjacka. H&M, Zara och La Redoute har alla vita eller cremefärgade kavajer som jag har varit intresserad av. H&Ms kavaj satt som en smäck och jag var länge sugen på att köpa den. Istället valde jag La Redoutes variant, men när jag fick hem den såg jag ut som om jag ICA-Stig. Nej, den fick åka tillbaka omedelbums. Var det ens meningen att jag skulle ha kavaj? Jag höll på att ge upp. Men igår var jag ute på Freeport, outlet-anläggningen i Kungsbacka strax söder om Göteborg, och gick förbi Whyreds skyltfönster. Där, där hängde en underbart snygg vit jacka i baseballmodell. Måste gå in och kolla tänkte jag. Och tur var väl det, för den satt perfekt och den var precis det jag hade letat efter. Den var, som min kompis sa, en blandning av det jag ville ha, den vita kavajen och den lätta sommarjackan i en. Jag föll för den på ens, och tack vare dess relativt låga prislapp kunde jag ta med mig den hem. Nu är jag himla sugen på den här kjolen, men den får nog vänta ett litet tag till.

