Med eller utan bh?

Det blev tydligen lite av ett hysteri (när jag säger lite så menar jag lite) kring valet av Carla Brunis klädsel häromdagen. Men det var varken skorna eller klänningen som stod i fokus, utan faktum att hon valde bort en brösthållare. Skulle presidentfrun verkligen klätt sig utan bh kvällen då hon skulle gå på en formell middag? Vissa säger ja, andra nej (samma artikel). Själv säger jag: kan man få en penna att sitta kvar under brösten så ska man nog överväga en bh. Har man små, rätt så nätta bröst, har man valet att gå med eller utan bh. Bh:n är väl trots allt något som ska hålla in och upp brösten? Och har man inga eller väldigt små bör man ju rimligtvis kunna välja att gå utan. Presidentfrun har ju uppenbarligen inga som hänger och flänger så jag ser inga problem med hennes bh-lösa klädsel. Men vem är jag att uttala mig?

Foto: Huffington Post
