Rätt sitthöjd

Jag har fyra superfina pinnstolar som jag köpte för över ett år sedan på Holmens marknad i Göteborg. Vid köptillfället var de bara klarlackade vilket innebar att de såg ut som rätt tråkiga furustolar. Men när jag hade tagit hem dem bestämde jag mig för att måla dem vita. En rätt trist färg i sig, men som fungerar till det mesta. Nu har de blivit lite kantstötta, men de är fortfarande jättefina. Tyvärr har de en nackdel. De är för låga. Och det är ju ingen försumbar nackdel. När vi ska äta känns det lite som att vara ett barn vid vuxenbordet. Om en ergonom skulle besöka oss hade den nog sagt åt oss att antingen kapa bordsbenen eller köpa nya stolar. Vi har valt det senare alternativet. I går hittade jag fyra fina teakstolar från IKEA, anno 1962, på Blocket. På söndag hämtar vi upp dem. Och bäst av allt är att de har rätt sitthöjd.

Vi kommer med all säkerhet klä om dessa skönheter

