Borttappat bagage

Det har säkert hänt många människor förr och kommer säkert att hända många människor fler. Men, det är tyvärr ingen tröst idag. På väg till Tyskland verkar min väska ha stannat någonstans medan jag har åkt vidare till slutdestinationen. Jag hade inte särskilt många plagg eller saker i den, men det är inte väsentligt. Det väsentliga är att jag nu bara har de kläder jag bär för tillfället. Inga toalettartiklar, inga underkläder, ingen telefonladdare, inga andra skor. Och det blir så påtagligt när jag saknar de viktiga sakerna. Men ting är bara ting, allt kan ersättas, tyvärr inte allt på en gång. Dock verkar det som om min stackars väska har hittats i någon vrå i någon terminal på någon flygplats. Och jag har gett hotellpersonalen tillåtelse att ringa mig mitt i natten om min väska dyker upp. Helgade ting, jag saknar er.

