Mammakläder

När jag fick reda på att jag var gravid så funderade jag ytterst lite på vad jag skulle ha för kläder när jag väl blev för stor för mina vanliga. Jag tänkte att jag förmodligen skulle kunna använda större delen av min garderob, med viss modifiering. Men, nu närmar sig hösten, och jag har bara sommarklänningar och ett par enstaka höstklänningar som jag kan avända. Mina byxor är tyvärr alldeles för tajta kring midjan, och varje gång jag tar på mig ett par så vill jag omedelbart slita av mig dem. Jag måste alltså börja fundera på annan slags bentäckare. Något varmt att trä på mig när kylan faktiskt sveper in. Jag har en bild av att mammabyxor är trista, formlösa och intetsägande, och tyvärr har jag rätt. Jag hittade inte alls många som jag kan jag tänka mig att bära, men här är några som jag har hittat som har klarat sig igenom mitt filter.

Asos

H&M

La Redoute

H&M

<a href=”http://www.bloglovin.com/blog/542614/style-rant?claim=3c7z35thkn9″>Follow my blog with Bloglovin</a>

