Jacob Felländer

För ett tag sedan visade TV4 inslag där kändisar berättade om sina favoritresmål i världen. Eva Röse och hennes kille Jacob Felländer åkte till Barcelona, och eftersom han var fotograf var det han som fångade resan i kameran. Jag har inte så stor koll på fotografer i allmänhet, så jag visste inte vem han var. Men, när jag efter inslaget letade upp honom på nätet blev jag glatt överraskad över denna begåvning. Jag försökte hitta siter som kunde berätta om var jag kunde köpa hans alster, men förgäves. Och ännu mer typiskt var ju att han hade haft en utställning på Fotografiska som jag missade med någon dag. Men nu, äntligen, kan jag köpa hans fotografier. Svd Accent säljer fyra fotografier med New York som motiv. Det finns 50 stycken av varje till salu, och jag ska slå till på en av dem. Vilken det blir kan jag inte säga just nu eftersom alla är lika drömskt vackra. Jag får suga på den karamellen lite till och rådgöra med maken.

Skärmdump: Svd Accent
